Dlaczego warto zainwestować w fotografię produktową?

Przy wyborze towaru lub usługi często liczy się pierwsze wrażenie. Z reguły opiera się ono na nie do końca uświadomionych bodźców, które do nas docierają, a które dają nam prostą informację – tym warto się zainteresować, a to mnie nie przekonuje. Z tego powodu, jeżeli prowadzisz sprzedaż, musisz odpowiednio zaprezentować swoje produkty tak, aby kupujący zwrócił na niego uwagę. Jeżeli już na początku wygląd strony internetowej czy produktu go nie zachęci, szybko zrezygnuje z wgłębiania się w szczegóły oferty.

Ten efekt potęguje ogromna ilość konkurujących ze sobą sklepów, marek, firm i ogrom informacji, jakie docierają do nas każdego dnia. Jak zatem wyróżnić się na tle licznych, walczących o uwagę odbiorcy bodźców? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – z pomocą przychodzi nam fotografia produktowa. Pierwsze, co przyciąga uwagę klienta na stronie i co decyduje o jego zainteresowaniu produktem są właśnie zdjęcia. Pierwsze wrażenie opiera się w dużej mierze na bodźcach wzrokowych – przyciąga naszą uwagę kolor, ekspozycja, estetyka zaprezentowanych towarów. Jest to dużo łatwiejsza do przetworzenia informacja, niż analiza wszystkich dokładnych parametrów i szczegółowych danych, do których klient zajrzy dopiero po pozytywnym pierwszym wrażeniu.

Wykonane zdjęcia produktowe mogą nam przysłużyć do wielu różnych celów. Wbrew pozorom, ich jedynym przeznaczeniem nie musi być sklep internetowy. Można je umieścić także w mediach społecznościowych – doskonałym przykładem jest Instagram, na którym konto z estetycznymi, pięknymi i profesjonalnymi zdjęciami przyciągnie nową grupę odbiorców, którzy zainteresują się ofertą danej marki. Fotografia produktowa doskonale nada się również do stworzenia ulotek, katalogów czy plakatów reklamujących sklep. Bardziej kreatywne sposoby na jej wykorzystanie to zbudowanie newsletteru, prezentacji multimedialnej czy druku wielkoformatowego – np. banera.

Zdjęcia produktowe niekoniecznie muszą oznaczać białe tło i prostotę. Możliwości są tak naprawdę nieograniczone i zależą w dużej mierze od stylu marki, grupy odbiorców, oczekiwań zleceniodawcy oraz kreatywności fotografa. Coraz częściej w fotografii produktowej wykorzystuje się zdjęcia z modelami, w zaaranżowanej przestrzeni, w otoczeniu różnego rodzaju rekwizytów. Jak ustalić typ fotografii, który nas interesuje? Na pewno mamy swoje wyobrażenia na temat ostatecznego wyglądu takich zdjęć. Warto dostosować je do gustu i potrzeb odbiorcy – w czym z pewnością pomoże nam doświadczony fotograf. Pamiętaj też, żeby swoje oczekiwania dostosować do przewidywanego na ten cel budżetu. Zdjęcia w rozbudowanej scenerii lub z modelami mogą być droższe ze względu na dodatkowe koszty aranżacji oraz wynagrodzenia dla modela.

Post Author: spisfirm

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Why ask?